Wij verduurzamen jouw GSE wagenpark!

Duurzaamheid.

Circulariteit.

Betrouwbaarheid.

Krachtig veranderen

De wereld is bezig met een noodzakelijke energietransitie. Er is een niet aflatende zoektocht naar schone vormen van energieopwekking en -gebruik gaande. XYZ Dynamics kan helpen om ook uw bedrijf kracht(ig) te veranderen!
Ground Support Equipment (GSE) blijft vaak achter in deze ontwikkeling, terwijl deze dieselaangedreven voertuigen oud en versleten zijn en daarnaast ook niet eens met de nieuwe EURO-normeringen rondrijden. De missie van XYZ Dynamics is erop gericht om deze (energie)transitie snel en soepel te laten verlopen.

cellent solutions

Your own equipment

Zero emission

Voordelen van conversie!

Dit doen wij door voertuigen om te bouwen, in plaats van het bestaande GSE-park te vernieuwen, omdat we geloven in de kracht van conversie! En er zijn aantoonbare en aanwijsbare redenen dat het goed is voor het milieu, de kosten en de snelheid van de transitie:

Duurzamer, milieubewuster en aangepast aan nieuwe wet- en regelgeving

Kosteneffectiever door omzetting van bestaande GSE

De overgang kan onmiddellijk worden ingezet

Door deze conversie wordt de concurrentiepositie op het gebied van kosten en maatschappelijk ondernemen een stuk sterker!   

XYZ Dynamics is gevestigd in Brainport Eindhoven (de slimste regio van Europa) en heeft als expertise de ontwikkeling van haar eigen high-end elektrische aandrijflijn die dient als zogenaamd retrofit GSE ombouwen, waardoor het gebruiksgemak en de performance stijgen zonder dat de eindgebruiker opnieuw getraind of opgeleid moet worden.

Bekijk onze producten!

Elektrische pushback

Elektrische trap

Elektrische beltloader

Elektrische Mercedes Sprinter

Samen verduurzamen met XYZ Dynamics

Bij maatschappelijk verantwoord ondernemen hoort ook oog en oor voor het milieu. ‘oprechtheid van de onderneming’, is verduurzamen nu een must geworden. Naast de verantwoordelijkheid voor de omgeving, zijn er vaak overheidsregels en wetten die ondernemingen verplichten om te verduurzamen.

XYZ denkt en doet graag mee om die transitie in energiegebruik soepel te laten verlopen. Met onze oplossingen zorgen wij ervoor dat deze andere manier van werken en denken op een juiste manier in uw bedrijf(svoering) geïntegreerd wordt.

De voordelen van verduurzamen:

Emissievrij (stikstof/CO2) GSE-park en andere ondersteunende voertuigen

Langere levensduur GSE-park en andere ondersteunende voertuigen

Lagere onderhoudskosten

Participatie in de circulaire economie

Bijdrage aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf

Business cases

MAA Performance Elektrische pushback

Luchthavens liggen steeds vaker onder een vergrootglas: strengere milieu-eisen, geluidsoverlast, hoge werkdruk van ground-operators en andere zaken worden steeds belangrijker. MMA (Maastricht Aachen Airport), gelegen in het zuiden van de Nederlandse Euregio tussen België en Duitsland, heeft in 2022 het goede nieuws gekregen dat zij operationeel mogen blijven. Voorwaarde was echter dat zij hun GSE moeten verduurzamen.

De besluitvorming voor deze beslissing vond plaats in juni 2022. XYZ Dynamics was samen met Aviaco al vóór juni 2022 ingeschakeld om de haalbaarheid van de casus ‘transitie naar elektrisch GSE’ te onderzoeken. Daarbij kwamen enkele aandachtspunten naar voren, waaronder de kwaliteit van een elektrische pushback. Op MAA werd een succesvolle demonstratie gegeven van een elektrische pushback van XYZ Dynamics, waarna besloten werd om de vluchtafhandeling volledig elektrisch te maken!

De ervaringen en reacties van de operators waren zeer positief: volgens hen is de kwaliteit van een elektrische pushback hoger dan van een dieselvariant, is er een beter reactievermogen in gebruik en is de pushback betrouwbaarder doordat er minder onderhoud nodig is. Al met al een hogere performance!

Sevilla Airport Extreme weersomstandigheden

2023 is een cruciaal jaar voor de Spaanse luchthavens: er is dit jaar een nieuwe aanbesteding voor afhandelaars voor de komende 7 jaar. Aan deze aanbesteding is een aantal concrete eisen gesteld. Een van de speerpunten is het verplicht inzetten van elektrisch GSE door de afhandelaren. Zo moeten pushbacks onder 25 ton volledig elektrisch worden.

 

Onze omgebouwde elektrische TMX 150 was daarom voor afhandelaar WFS de ideale demo om te ervaren of ze dit product konden meenemen in hun tender. Voor XYZ Dynamics bood het de mogelijkheid om het product te testen in zeer warme omstandigheden.

 

WFS opteerde voor de elektrische pushback transitie van XYZ Dynamics, omdat volledig nieuw materieel hoge kosten met zich meebrengt. Daardoor is WFS ook in staat om hun diensten scherper aan te bieden in de markt én toch te voldoen aan de verduurzamingseisen.

 

De pushback van XYZ Dynamics heeft in Spanje een demo gedraaid met loodzuur- en met lithiumbatterijen, waarbij bleek dat loodzuurbatterijen sneller op hun limiet zaten. De lithiumbatterijen waren in staat om hetzelfde vermogen in stroom te leveren onder de zeer warme omgevingstemperaturen tot wel 50 graden Celsius.

Schiphol Airport Elektrificatie trappen

Schiphol heeft de visie om in 2030 al haar materieel emissieloos in te kunnen zetten. Vooral de vloot van ondersteunende diensten als de brandweer en de sneeuwploeg heeft daarmee een stevige uitdaging. Schiphol stelt echter dat alles in het werk moet worden gesteld om de doelen te halen, zonder daarbij concessies te doen op het gebied van betrouwbaarheid en veiligheid.

Een van de uitdagingen op dat gebied zijn de calamiteitentrappen: deze worden ingezet om bij een noodsituatie passagiers zo snel mogelijk uit het vliegtuig te halen. Omdat snel ter plaatse zijn een must is, moesten deze trappen kunnen worden ingezet met dezelfde topsnelheid die het bestaande (dieselaangedreven) voertuig heeft. De fabrikant kon geen oplossing beiden, maar XYZ Dynamics wel: onze engineers wisten de aandrijving van de calamiteitentrappen op een zodanige manier om te bouwen en aan te passen dat ze aan alle veiligheids- en snelheidseisen voldoen!

In 2023 worden de door de brandweer inzetbare elektrische trappen aan Schiphol geleverd. Aangezien een hoge topsnelheid noodzakelijk is, is het vermogen van een loodzuur batterij niet voldoende. Het lithium batterijpakket (dat ook in de pushbacks zit) kan deze performance wel realiseren én lithium packs zijn in de basis betrouwbaarder dan loodzuur batterijen. Met onze nieuwe aandrijflijn voldoen wij dus gegarandeerd aan de drie belangrijkste eisen: snel, veilig en betrouwbaar!

MAA Performance Elektrische pushback

Luchthavens liggen steeds vaker onder een vergrootglas: strengere milieu-eisen, geluidsoverlast, hoge werkdruk van ground-operators en andere zaken worden steeds belangrijker. MMA (Maastricht Aachen Airport), gelegen in het zuiden van de Nederlandse Euregio tussen België en Duitsland, heeft in 2022 het goede nieuws gekregen dat zij operationeel mogen blijven. Voorwaarde was echter dat zij hun GSE moeten verduurzamen.

De besluitvorming voor deze beslissing vond plaats in juni 2022. XYZ Dynamics was samen met Aviaco al vóór juni 2022 ingeschakeld om de haalbaarheid van de casus ‘transitie naar elektrisch GSE’ te onderzoeken. Daarbij kwamen enkele aandachtspunten naar voren, waaronder de kwaliteit van een elektrische pushback. Op MAA werd een succesvolle demonstratie gegeven van een elektrische pushback van XYZ Dynamics, waarna besloten werd om de vluchtafhandeling volledig elektrisch te maken!

De ervaringen en reacties van de operators waren zeer positief: volgens hen is de kwaliteit van een elektrische pushback hoger dan van een dieselvariant, is er een beter reactievermogen in gebruik en is de pushback betrouwbaarder doordat er minder onderhoud nodig is. Al met al een hogere performance!

Sevilla Airport Extreme weersomstandigheden

2023 is een cruciaal jaar voor de Spaanse luchthavens: er is dit jaar een nieuwe aanbesteding voor afhandelaars voor de komende 7 jaar. Aan deze aanbesteding is een aantal concrete eisen gesteld. Een van de speerpunten is het verplicht inzetten van elektrisch GSE door de afhandelaren. Zo moeten pushbacks onder 25 ton volledig elektrisch worden.

 

Onze omgebouwde elektrische TMX 150 was daarom voor afhandelaar WFS de ideale demo om te ervaren of ze dit product konden meenemen in hun tender. Voor XYZ Dynamics bood het de mogelijkheid om het product te testen in zeer warme omstandigheden.

 

WFS opteerde voor de elektrische pushback transitie van XYZ Dynamics, omdat volledig nieuw materieel hoge kosten met zich meebrengt. Daardoor is WFS ook in staat om hun diensten scherper aan te bieden in de markt én toch te voldoen aan de verduurzamingseisen.

 

De pushback van XYZ Dynamics heeft in Spanje een demo gedraaid met loodzuur- en met lithiumbatterijen, waarbij bleek dat loodzuurbatterijen sneller op hun limiet zaten. De lithiumbatterijen waren in staat om hetzelfde vermogen in stroom te leveren onder de zeer warme omgevingstemperaturen tot wel 50 graden Celsius.

Schiphol Airport Elektrificatie trappen

Schiphol heeft de visie om in 2030 al haar materieel emissieloos in te kunnen zetten. Vooral de vloot van ondersteunende diensten als de brandweer en de sneeuwploeg heeft daarmee een stevige uitdaging. Schiphol stelt echter dat alles in het werk moet worden gesteld om de doelen te halen, zonder daarbij concessies te doen op het gebied van betrouwbaarheid en veiligheid.

Een van de uitdagingen op dat gebied zijn de calamiteitentrappen: deze worden ingezet om bij een noodsituatie passagiers zo snel mogelijk uit het vliegtuig te halen. Omdat snel ter plaatse zijn een must is, moesten deze trappen kunnen worden ingezet met dezelfde topsnelheid die het bestaande (dieselaangedreven) voertuig heeft. De fabrikant kon geen oplossing beiden, maar XYZ Dynamics wel: onze engineers wisten de aandrijving van de calamiteitentrappen op een zodanige manier om te bouwen en aan te passen dat ze aan alle veiligheids- en snelheidseisen voldoen!

In 2023 worden de door de brandweer inzetbare elektrische trappen aan Schiphol geleverd. Aangezien een hoge topsnelheid noodzakelijk is, is het vermogen van een loodzuur batterij niet voldoende. Het lithium batterijpakket (dat ook in de pushbacks zit) kan deze performance wel realiseren én lithium packs zijn in de basis betrouwbaarder dan loodzuur batterijen. Met onze nieuwe aandrijflijn voldoen wij dus gegarandeerd aan de drie belangrijkste eisen: snel, veilig en betrouwbaar!

Demo aanvragen

Heb jij interesse om gebruik te maken van één van onze demo-voertuigen om de kwaliteit van ons product te ervaren, laat je contactgegevens achter en wij nemen spoedig contact met je op.

Heb je een vraag?

Met ons aan de slag gaan?